top of page

~ molecule ~ to trzecia część projektu Natalii Siebuły wokół mody, fotografii i architektury, który realizuje razem z fotografem Piotrem Czyżem i stylistą Mateuszem Kołtunowiczem. Projekt jest próbą oswojenia z często nie docenianą jeszcze pragmatyczną, modernistyczną architekturą przy okazji tworzenia sesji nowych kolekcji. Realizacje w poprzednich sezonach we wnętrzach Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie czy Puławskim Ośrodku Kultury ‚Dom Chemika’ zbudowały w okół projektantki społeczność nie tylko z branży mody ale i osoby związane z miejscami, ich wspomnienia i historie.

 

Tym razem Natalia skupia się wyłącznie na inspiracjach związanych z miejscem, którego wybór nie jest przypadkowy. Audytorium Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego to jedyny w swoim rodzaju zabytek powojennej Polski. Dynamiczna, nietypowa i pokrzywiona bryła, z lekko wycofaną dolną częścią zaprojektowana przez Krystynę i Mariana Barskich jest owocem wygranego projektu w konkursie na zagospodarowanie placu Grunwaldzkiego organizowanego przez SARP (Stowarzyszenie Architektów Polskich) w 1964 roku. 

Dwupiętrowe audytorium niemal w całości pokrywa szkło z nieregularnym podziałem okien co wzbogaca jego elewacje.

Budynek odznacza się nie tylko wyjątkowymi walorami samej bryły, ale i unikalnymi, spójnymi wnętrzami, które są także dziełem Barskich. Obecnie niespotykana praktyka projektowania całościowego czyni budynek niezwykle harmonijnym i jednolitym w formie, materiałach i kolorystyce. Architekci projektują system oświetlenia zatopiony w drewnianą okładzinę, osłony na grzejniki tworząc przy tym ciekawą dekorację, ławki, kwietniki, wieszaki aż po same klamki. 

Na szacunek zasługują także same sale wykładowe, w których znajdują się podwieszane sufity z aluminiowych, piramidalnych elementów a także specjalnie zaprojektowane składane krzesełka, przesuwne tablice czy akcent multimedialny - podświetlane tablice Mendelejewa.

 

W kolekcji pojawia się kontynuacja wzorów z poprzednich sezonów, charakterystyczne dla marki wiązania tym razem nie tylko podkreślają talię ale i budują asymetryczną formę w żakietach czy spódnicach subtelnie odzwierciedlając konstrukcję bryły budynku. Pozostają kimonowe rękawy jak i szerokie spodnie z rozcięciami ale w nowych barwach. Projektantka rezygnuje z czerni na rzecz ciepłych choć mocnych barw, jak pomarańcz i czerwień a także przygaszonego koloru rudego i musztardowego. Zestaw kolorów dedykowany jest wnętrzom audytorium połączony na zasadzie kontrastów lub ich spójności.

bottom of page